אנחנו כאן בשבילכם

יש לכם שאלה?? נשמח לענות

    הכנות לביקורות חברת החשמל להגדלות עד 250A וחיבור חדש למבנים

    חשמל הוא משאב חיוני אבל גם כזה שעלול להיות מסוכן, ולכן ישנם מצבים שבהם חברת החשמל מבצעת ביקורת. לקראת ביקורת כזו חשוב לבצע הכנה מדוקדקת, באמצעות חשמלאי מוסמך ובעל ניסיון רב, כך שהאישורים הנדרשים מחברת החשמל יתקבלו בלי עיכובים מיותרים. חברת ORSOLAR מבצעת הכנות לביקורות מכל הסוגים בזמינות גבוהה ותוך הקפדה על מקסימום תשומת לכל פרט ופרט במערכת החשמל, כך שיאותר מראש כל פגם שעלול לגרום לבודקים של חברת החשמל לפסול את המערכת.

    באילו מקרים נדרשת הכנה לביקורת של חברת חשמל?

    הכנה לביקורת של חברת חשמל נדרשת בכל מצב שבו הגוף שאחראי על אספקת החשמל בארץ מתעתד לערוך ביקורת. בפרט מדובר על המצבים הבאים:

    • לאחר שינוי בתשתית – ובפרט הגדלה של החיבור לחשמל או מעבר מלוח חד-פאזי לתלת-פאזי.
    • חיבור חדש למבנה – חברת החשמל לא תחבר מבנה חדש לחשמל עד שלא תבצע בדיקה מעמיקה של מערכות החשמל באותו מבנה. ההכנה לביקורת ממקסמת את הסיכוי לתשובה חיובית וחיבור החשמל במהירות כך שאפשר יהיה להשתמש במבנה.
    • לאחר ניתוק המונה – גם כשמונה החשמל נותק (בין אם כתוצאה מאי תשלום החשבון ובין אם מסיבה אחרת, למשל שריפה), החיבור המחודש יתבצע ע"י חברת החשמל רק לאחר ביקורת, ועל כן נדרשת הכנה מתאימה.

    מה כוללת ההכנה לביקורת של חברת החשמל?

    ביקורת חברת חשמל היא בדיקה מקיפה ויסודית מאוד, ואפילו נוקשה (דבר טבעי לנוכח הסיכון החמור שטמון בכל פגם, ולו הקטן ביותר, במערכת החשמלית). בהתאם גם ההכנה לביקורת חייבת להיות מדוקדקת וקפדנית. בין השאר היא כוללת התייחסות לחיבור של לוח החשמל, לשקעים, להארקה הראשית, לרציפות ההארקה מכל המוליכים, לקופסאות החיבורים (שבהן מתבצע הפיצול למעגלי התאורה ולשקעים), ועוד.

    אי אחידות בהולכת הזרם החשמלי, חיווט חשוף, חיבור לקוי, שקע פגום וכמובן הארקה לא תקינה או בעיה כלשהי בלוח החשמל יגרמו לכך שהבית לא יעבור את הביקורת – דבר שיגרור עיכוב בחיבור לחשמל וכן צורך לשלם פעם נוספת את האגרה עבור הביקורת. בהתאם חשוב להפקיד את ההכנה בידיים מקצועיות ואחראיות – אלה של אשר פרץ וחברת אור-סולר שכבר ביצעו הכנות רבות לביקורות במבנים מסוגים שונים, והביקורות עברו בהצלחה.

    צור קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      האם זה משתלם לי כלכלית?

      כמובן! אתם תשמחו לגלות כי הגג שלכם יכול להרוויח כסף. בעבר, הקמת מערכת סולארית הייתה השקעה משמעותית, אך בשנים האחרונות ירדו המחירים בכ-80%! היום, הקמת מערכת סולארית היא השקעה חכמה, היכולה להניב הכנסה שנתית מתפוקת החשמל.

      האם ניתן לעשות את התהליך על גג בניין או בבית משותף?

      כן! יש אלפי גגות כמעט ריקים לחלוטין, מה שמשאיר המון מקום להתקנת פאנלים שיתופיים לדיירי הבניין. והתהליך פשוט מאוד – אחרי אישור של אחוז הדיירים המוסכם, ועד הבית יכול לקדם את התקנת המתקן הסולרי – כך שכולם יוכלו ליהנות מהרווחים.

      האם צריך היתר בניה בכדי להתקין את הגג הסולארי?

      אנו שמחים להודיע שקיים פטור מהשגת היתר בנייה להקמת גג סולארי עד 7,000 מטר מרובע (700 קילו וואט).

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאוד נמוכה?

      כן! ואפילו תוכלו ליהנות מהרווחים עוד יותר. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן, זאת משום שכל החשמל המיוצר יכול להימכר לחברת החשמל.

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאד גבוהה?

      כן. דווקא במצב כזה מומלץ להתקין את הפאנלים הסולאריים – ולמכור את כל החשמל לחברת החשמל. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן.

      האם צריך לדווח למס הכנסה או למע״מ על המתקן בצורה כלשהי?

      לשמחתנו, אין צורך לתקשר כלל עם מס הכנסה ומע״מ ברוב המקרים. בעקבות תיקוני חקיקה שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת 2016 לגבי צרכנים ביתיים, קיים פטור ממס הכנסה למערכת סולרית עד הכנסה של 24,000 ש״ח לשנה, ופטור מדיווח למע״מ עד 70,000 ש״ח לשנה.

      לכמה שנים מובטחת ההכנסה?

      רשות החשמל מתחייבת לתשלום בגין החשמל המיוצר למשך 25 שנה ממועד ההתקנה.

      מה עם גגות שאינם ביתיים כמו מפעלים?

      גם בגגות אלו ניתן להתקין פאנל סולארי עד 100 קוא"ט ובשטח הנותר ניתן להשתתף בהליכים תחרותיים והסדרות יעודיות. תוכלו למצוא מידע נוסף כאן.

      תפריט נגישות