אנחנו כאן בשבילכם

יש לכם שאלה?? נשמח לענות

    התקנת גופי תאורה, ותאורות גינה

    על-פי החוק בישראל, רק חשמלאי מקצועי מוסמך להתקין גופי תאורה תלויים מהתקרה, צמודים אליה או אל קיר וכן גופי תאורה שקועים. גם לצורך שדרוג הגינה עם תאורה מחמיאה ומתאימה חובה להזמין איש מקצוע בתחום החשמל. חברת ORSOLAR צברה ניסיון רב בהתקנת גופי תאורה מכל הסוגים במגוון רחב של מבנים. בנוסף מתאפיין השירות שלנו בזמינות גבוהה, בהתנהלות יעילה ובשמירה על הסדר והשקט בזמן כל התקנה.

    התקנת גופי תאורה תלויים או צמודים לתקרה ולקירות – דגשים חשובים

    השלב הראשון של התקנת גופי תאורה מסוג זה הוא ניתוק הזרם החשמלי לנקודה שבה מתבצעת ההתקנה. לאחר מכן מסומנים החורים לקידוח, כשבאופן טבעי חשמלאי מנוסה מוודא שהמיקום הנבחר לקידוח מבטיח שמירה על כל חוטי החשמל שעוברים באזור. לאחר יצירת החורים והתקנת הדיבלים, מחברים את חוטי החשמל לגוף התאורה ולבסוף מצמידים את המנורה לתקרה או לקיר.

    עוד דגש חשוב הוא משקל גוף התאורה – שחייב להיות כזה שהתקרה או הקיר יצליחו לשאת אותו לאורך זמן.

    מה חשוב לדעת לגבי התקנת גופי תאורה שקועים?

    גופי תאורה שקועים, שהפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות, מותקנים בעיקר בקירות גבס או תקרות שעברו הנמכה. יחד עם זאת ניתן להתקין גופים מסוג זה גם בקירות בטון, וזאת באמצעות קופסת בטון שמותקנת כבר בשלב היציקה.

    השלב הראשון בהתקנה של גוף תאורה שקוע בלוח גבס הוא חיתוך של הלוח בהתאם למיקום המדויק שנבחר (על סמך החיבור האופטימלי למקור חשמל). לאחר מכן יתבצע קידוח של חור בקיר על-מנת להעביר בו את חוט השנאי. השלב הבא הוא הכנה של גוף התאורה עצמו: חיתוך פס הלד, חיבור המגעים והדבקת הפס בפרופיל האלומיניום המתאים. הפעולה האחרונה היא הדבקת גוף התאורה אל השקע שבקיר.

    התקנת תאורת גינה

    האתגר העיקרי בהתקנת תאורת גינה (ובאופן כללי תאורת חוץ) הוא הגנה מפני רטיבות. בהתאם יש להשתמש בגופי תאורה שפועלים במתח של 12 וולט ולא מעבר לכך, להעביר את צינורות החשמל בתוך צינורות אטומים בתוך הקרקע, ולהתקין מפסק ראשי שינטרל את תאורת הגינה אם מתרחש קצר. בנוסף, חשמלאי מנוסה יציע פתרונות חסכוניים מבחינת צריכת האנרגיה, ובפרט נורות סולאריות. חברת אור-סולר מספקת שירותי התקנת גופי תאורה, פנים וחוץ, בסטנדרטים גבוהים ותוך הקפדה על הפן הבטיחותי.

    צור קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      האם זה משתלם לי כלכלית?

      כמובן! אתם תשמחו לגלות כי הגג שלכם יכול להרוויח כסף. בעבר, הקמת מערכת סולארית הייתה השקעה משמעותית, אך בשנים האחרונות ירדו המחירים בכ-80%! היום, הקמת מערכת סולארית היא השקעה חכמה, היכולה להניב הכנסה שנתית מתפוקת החשמל.

      האם ניתן לעשות את התהליך על גג בניין או בבית משותף?

      כן! יש אלפי גגות כמעט ריקים לחלוטין, מה שמשאיר המון מקום להתקנת פאנלים שיתופיים לדיירי הבניין. והתהליך פשוט מאוד – אחרי אישור של אחוז הדיירים המוסכם, ועד הבית יכול לקדם את התקנת המתקן הסולרי – כך שכולם יוכלו ליהנות מהרווחים.

      האם צריך היתר בניה בכדי להתקין את הגג הסולארי?

      אנו שמחים להודיע שקיים פטור מהשגת היתר בנייה להקמת גג סולארי עד 7,000 מטר מרובע (700 קילו וואט).

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאוד נמוכה?

      כן! ואפילו תוכלו ליהנות מהרווחים עוד יותר. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן, זאת משום שכל החשמל המיוצר יכול להימכר לחברת החשמל.

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאד גבוהה?

      כן. דווקא במצב כזה מומלץ להתקין את הפאנלים הסולאריים – ולמכור את כל החשמל לחברת החשמל. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן.

      האם צריך לדווח למס הכנסה או למע״מ על המתקן בצורה כלשהי?

      לשמחתנו, אין צורך לתקשר כלל עם מס הכנסה ומע״מ ברוב המקרים. בעקבות תיקוני חקיקה שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת 2016 לגבי צרכנים ביתיים, קיים פטור ממס הכנסה למערכת סולרית עד הכנסה של 24,000 ש״ח לשנה, ופטור מדיווח למע״מ עד 70,000 ש״ח לשנה.

      לכמה שנים מובטחת ההכנסה?

      רשות החשמל מתחייבת לתשלום בגין החשמל המיוצר למשך 25 שנה ממועד ההתקנה.

      מה עם גגות שאינם ביתיים כמו מפעלים?

      גם בגגות אלו ניתן להתקין פאנל סולארי עד 100 קוא"ט ובשטח הנותר ניתן להשתתף בהליכים תחרותיים והסדרות יעודיות. תוכלו למצוא מידע נוסף כאן.

      תפריט נגישות