אנחנו כאן בשבילכם

יש לכם שאלה?? נשמח לענות

    תכנון מערכות חשמל לבית ולעסק

    תכנון מערכות חשמל לבית לעסק מחייב התייחסות מעמיקה למספר נושאים חשובים: העומס המרבי שבו המערכת אמורה לעמוד, בטיחות, פריסת נקודות החשמל, יעילות אנרגטית, שילוב עם מערכות תקשורת ועם מערכות חכמות ועוד. בהתאם זוהי משימה לחשמלאים מנוסים בלבד – ולכן כדאי להפקיד אותה בידי אשר פרץ וחברת אור-סולר.

    עומס מרבי

    השימוש הנרחב מאוד במכשירים חשמליים, גם בבתים וגם בעסקים, עלול להוביל למצב שבו מוטל עומס רב מדי על המערכת. הסיכונים עקב עומס יתר הם נזקים למכשירים חשמליים רגישים ואפילו התלקחות של לוח החשמל ופריצת שריפה בנכס.

    מרכיב הכרחי בצמצום הסיכון לאירוע חריג הוא תכנון מערכת שתעמוד בכל עומס. הבסיס לכך הוא מיפוי של כל המכשירים החשמליים בבית או בעסק, כולל מבט צופה פני עתיד שמזהה צרכים נוספים בשנים הקרובות. כמו כן חשוב ליצור גם מרווח ביטחון, כלומר לבנות מערכת שתוכל לספק זרם חשמלי חזק יותר מסך הצרכים.

    פריסת נקודות החשמל

    מרכיב חשוב נוסף במסגרת תכנון מערכת חשמל לעסק או לבית הוא פריסת נקודות החשמל – שקעים, נקודות תאורה וגם נקודות תקשורת. הפריסה תלויה כמובן במיקומים של המכשירים החשמליים ובפרט אלה שזקוקים לכמויות גדולות של חשמל. שיקול נוסף הוא הצורך להבטיח גמישות מרבית, כך שהדיירים או בעלי העסק יוכלו בעתיד לשנות את החלל ועדיין להשתמש בחשמל בנוחות.

    חיבור מדויק למערכות תקשורת ואבטחה מתקדמות

    עוד דגש הוא חיבור של מערכת החשמל למערכות אחרות ובהן מערכת התקשורת, מערכת אבטחה (מצלמות במעגל סגור, אזעקה) וגם בית חכם – מערכות שליטה ובקרה שזוכות לביקוש הולך וגדל (ושצפוי לצמוח עוד בשנים הקרובות). כדי להבטיח תפקוד מיטבי של מערכות חשובות אלה, גם בבתים פרטיים וגם בעסקים מכל הסוגים, נדרשת היכרות איתן – וזהו עוד מרכיב בשירות של ORSOLAR ואת אשר פרץ שמקפיד להתעדכן בכל החידושים בתחום החשמל.

    יעילות אנרגטית

    לכל החלטה במסגרת תכנון מערכות חשמל לבית ולעסק השפעה גם על צריכת החשמל הצפויה. בעידן שבו כולנו כבר מבינים עד כמה חשוב לצמצם את זיהום האוויר והפגיעה בסביבה, ברור לחלוטין שיעילות אנרגטית מרבית הינה איכות קריטית – שתורמת כמובן גם להפחתת ההוצאות עבור צריכת החשמל, כך שהתועלת שמספק השירות המקצועי והמוקפד של אור-סולר כפולה.

    צור קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      האם זה משתלם לי כלכלית?

      כמובן! אתם תשמחו לגלות כי הגג שלכם יכול להרוויח כסף. בעבר, הקמת מערכת סולארית הייתה השקעה משמעותית, אך בשנים האחרונות ירדו המחירים בכ-80%! היום, הקמת מערכת סולארית היא השקעה חכמה, היכולה להניב הכנסה שנתית מתפוקת החשמל.

      האם ניתן לעשות את התהליך על גג בניין או בבית משותף?

      כן! יש אלפי גגות כמעט ריקים לחלוטין, מה שמשאיר המון מקום להתקנת פאנלים שיתופיים לדיירי הבניין. והתהליך פשוט מאוד – אחרי אישור של אחוז הדיירים המוסכם, ועד הבית יכול לקדם את התקנת המתקן הסולרי – כך שכולם יוכלו ליהנות מהרווחים.

      האם צריך היתר בניה בכדי להתקין את הגג הסולארי?

      אנו שמחים להודיע שקיים פטור מהשגת היתר בנייה להקמת גג סולארי עד 7,000 מטר מרובע (700 קילו וואט).

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאוד נמוכה?

      כן! ואפילו תוכלו ליהנות מהרווחים עוד יותר. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן, זאת משום שכל החשמל המיוצר יכול להימכר לחברת החשמל.

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאד גבוהה?

      כן. דווקא במצב כזה מומלץ להתקין את הפאנלים הסולאריים – ולמכור את כל החשמל לחברת החשמל. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן.

      האם צריך לדווח למס הכנסה או למע״מ על המתקן בצורה כלשהי?

      לשמחתנו, אין צורך לתקשר כלל עם מס הכנסה ומע״מ ברוב המקרים. בעקבות תיקוני חקיקה שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת 2016 לגבי צרכנים ביתיים, קיים פטור ממס הכנסה למערכת סולרית עד הכנסה של 24,000 ש״ח לשנה, ופטור מדיווח למע״מ עד 70,000 ש״ח לשנה.

      לכמה שנים מובטחת ההכנסה?

      רשות החשמל מתחייבת לתשלום בגין החשמל המיוצר למשך 25 שנה ממועד ההתקנה.

      מה עם גגות שאינם ביתיים כמו מפעלים?

      גם בגגות אלו ניתן להתקין פאנל סולארי עד 100 קוא"ט ובשטח הנותר ניתן להשתתף בהליכים תחרותיים והסדרות יעודיות. תוכלו למצוא מידע נוסף כאן.

      תפריט נגישות