מצברי פריקה עמוקה
קטגוריה
סינון לפי מחיר
מחיר: - ₪
סינון לפי מותג
מצברים פריקה עמוקה
סוללות למטרות כלליות אינן מיועדות מחזורים רבים של עבודה קשה של פריקה וטעינה המתרחשת במערכות אספקת חשמל אוטונומיות. עם עומק פריקה של יותר מ-15-20%, חיי השירות שלהם מופחתים באופן משמעותי. לכן, אנו ממליצים להשתמש בסוללות מיוחדות (מצברים פריקה עמוקה) במערכות אספקת חשמל אוטונומיות, שתוכננו במיוחד לפעולה במצבים עם פריקה עמוקה יותר.
אין מבצרים רגילים ש"אוהבים" פריקות עמוקות. ככל שהסוללה מתרוקנת עמוק יותר, כך אורך החיים שלה קצר יותר. עם זאת, ישנן סוללות מיוחדות עם כוח מחזורי טוב יותר שעומדות בפריקות עמוקות יחסית וטעינות עוקבות. סוללות אלו נקראות בצורה נכונה יותר סוללות עבור מצבי פעולה מחזוריים. אלה מצברים פריקה עמוקה….
חברת אור – סולר הוקמה בשנת 2012 על ידי חשמלאי ראשי והנדסאי חשמל אשר פרץ. החברה עוסקת בייעוץ, מתן פתרונות והתייעלות חשמלית בתחומים רבים, כולל מערכות סולאריות. החברה מתחדשת באופן מתמיד ומביאה פתרונות מתקדמים לחיסכון תוך מתן יחס רציני והתחשבות בצרכי הלקוח.
מה מייחד את מצברים פריקה עמוקה?
למצברי ג'ל עם פריקה עמוקה יש לוחות מחוזקים עבים יותר, כמו גם תוספים מיוחדים המאפשרים להם לעמוד בפריקות עמוקות בצורה יציבה יותר. לחומר הפעיל יש גם צפיפות גבוהה יותר. צלחות עבות יותר מאפשרות לאגור יותר אנרגיה בחומר הפעיל של הלוחות ולשחרר יותר אנרגיה במהלך פריקה איטית. החומר הפעיל הצפוף יותר נשאר במגע עם הצלחות זמן רב יותר, ומעכב את תהליך הפירוק הטבעי של מחזורי פריקה טעינה. סוללות כאלה משמשות בדרך כלל כאשר הסוללות נפרקות עמוק ואז נטענות מחדש פעמים רבות. הטכנולוגיות המיוחדות המיושמות מאפשרות לסוללות אלו להיפרק באופן קבוע ב-40-50% ללא הפחתה משמעותית בחיי השירות שלהן.
בדרך כלל, סוללות כאלה נפרקות עד 60-70% או אפילו יותר. בהשוואה למצברים לרכב, המיועדים רק להתנעת המנוע (מתנע, הצתה, אור) ולפריקה אופיינית של 3%, מצברים פריקה עמוקה הם בעלי חיי שירות ארוכים משמעותית עם ירידה קלה בהספק המרבי.
האם ניתן להשתמש במצברים אלו כמצברי התנעה?
בדרך כלל אין בעיה בשימוש של מצברים פריקה עמוקה במקום סוללת סטרטר – צריך רק לבחור סוללה כדי שתספק מספיק אמפר למתנע. ככלל, אם אתה רוצה להשתמש במצבר מחזור עמוק בתור מצבר התנע, אתה צריך לקבל אותו חזק יותר בכ-20% ממצבר מתנע רגיל.
מחפשים חשמלאי בעל ניסיון לפתרון תקלות בזמינות גבוהה? צרו קשר אתנו בטלפון: 054-6927000.
מצבר פריקה עמוקה
ניצול טוב של אנרגיה ממקור מסוים לא תלוי רק בכמות האנרגיה שהוא מכיל אלא גם בקצב יציאת האנרגיה: האם היא יוצאת כולה תוך זמן קצר או האם יציאתה היא מבוקרת יותר ונמשכת על פני זמן ארוך יותר. אם נלך רגע לעולם התזונה, זהו בדיוק ההבדל בין פחמימות ריקות כמו סוכר לבן לבין פחמימות מורכבות. בסוכר לבן האנרגיה יוצאת בבת אחת ויורדת בבת אחת מה שנותן לנו אנרגיה לזמן קצר ומיד אחריו חשים עייפות. בפחמימות מורכבות כמו בטטה האנרגיה משתחררת בהדרגה ונותנת לנו אנרגיה לזמן ארוך ובצורה מבוקרת יותר. הדבר דומה גם במצברים. מצבר פריקה עמוקה, בניגוד למצבר רגיל משחרר אנרגיה בהדרגה למשך זמן ארוך יותר וזהו היתרון הבולט שלו.
מהו בדיוק מצבר פריקה עמוקה?
כאמור, מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר אשר האנרגיה יוצאת ממנו בהדרגה ומכך גם ניצול האנרגיה מגיע ל-80% מהאנרגיה הקיימת בו ולא סביב ה-50% כמו במצבר רגיל. מצבר פריקה עמוקה מכיל לוחות של עופרת, זכוכית וחומרים נוספים בעובי רב יותר וצפיפות גבוהה. החומר במצברים אלה מצוי בצורה של ג'ל ולא נוזל כפי שהוא נמצא בסוללות אחרות. הדבר מאפשר פריקה עמוקה יותר ושחרור האנרגיה בהדרגה. יכולת פריקה עמוקה נותנת אורך חיים רב יותר לסוללה או המצבר למרות שהאנרגיה מנוצלת כמעט עד סופה. בסוללות רגילות פריקה עמוקה תביא לקיצור חיי הסוללה באופן משמעותי.
למה משתמשים במצברים מסוג זה?
אחד השימושים הבולטים בסוג זה של מצברים הוא במערכות חשמל אוטונומיות כמו מערכת סולארית ביתית לייצור חשמל שיש בה גם אגירה. האגירה נעשית באמצעות סוללת ליתיום שהיא מצבר פריקה עמוקה. השימוש במצבר נעשה בשעות הלילה או ימים מעוננים בהם אין ייצור חשמל ויש צורך להשתמש באנרגיה האגורה במצבר. מצבר פריקה עמוקה יכול להיות יעיל מאוד גם ברכב, והוא מתאים במיוחד לכלים בהם השימוש יכול להיות רב אך לא רציף כמו קלנועיות, מלגזות ועוד.
חברת ORSOLAR היא חברה ותיקה המתמחה במערכות חשמל ונותנת יעוץ לגבי דרכים לחיסכון בחשמל ולהקמה ותפעול מערכות סולאריות ומספקת את כל האמצעים לכך כולל מצברי פריקה עמוקה. מוזמנים ליצור קשר.
מצבר פריקה עמוקה לרכב
נהגים רבים חוו את החוויה הלא נחמדה הזאת. הם נכנסים לרכב כרגיל, כאשר רק אתמול בערב חזרו הביתה עם הרכב ללא בעיות מיוחדות, ומשום מה הרכב אינו מתניע. אחת הסיבות השכיחות למצב זה הוא ש"הלך המצבר". המצב הגיוני וכל מצבר בסופו של דבר מסיים את חייו ונדרשת החלפתו במצבר אחר. השאלה היא מתי הדבר קורה, כמה זמן לאחר רכישתו והתקנתו ברכב. אם אתם רוצים להיות בראש שקט שהדבר יקרה לאחר תקופה ארוכה, כדאי מאוד לרכוש מצבר פריקה עמוקה לרכב. בניגוד למצבר רגיל, מצבר זה עובר מחזורי פריקה והטענה רבים יותר וכך משמש אתכם לתקופה ארוכה.
מהו בדיוק מצבר פריקה עמוקה לרכב?
מצבר פריקה עמוקה לרכב הוא מצבר אשר מספק אנרגיה בעוצמה בינונית (המספיקה כמובן לתפעול כל מערכות הרכב הזקוקות לחשמל) אך לפרק זמן ארוך, זאת בניגוד למצבר רגיל אשר מספק אנרגיה בעוצמה גבוהה אך למשך זמן קצר. ניצול האנרגיה שבמצבר היא גבוהה יותר. בעוד שבמצבר רגיל ניתצן לנצל בכל פעם כ 50% מן האנרגיה שבו, במצבר פריקה עמוקה ניתצן לנצל כ-80% מן האנרגיה. אספקת האנרגיה באופן מבוקר ויכולתו לעמוד במחזורי פריקה והטענה רבים ללא נזק מביאות לעמידותו ולצורך בהחלפתו לאחר תקופה ארוכה. ההבדל בין מצבר פריקה עמוקה לרכב לבין מצבר רגיל נעוץ במבנה שלו ובמצב הצבירה בו מצוי החומר.
הבדלים מבניים בין מצבר רגיל למצבר פריקה עמוקה
מצבר פריקה עמוקה לרכב מכיל לוחות של עופרת, זכוכית וחומרים נוספים שהם עבים יותר מהלוחות שישנם במצבר רגיל. הם גם מונחים בצפיפות גבוהה יותר. החומר שבין הלוחות, החומצה שישנה בו, נמצאת במצב של ג'ל ולא במצב נוזלי כמו במצברים רגילים. הג'ל וצפיפות החומר מאפשרים את שחרור האנרגיה בצורה מבוקרת ואיטית יותר ולא בבת אחת. למרות שחרור האנרגיה האיטי יותר ניתן להשתמש במצבר פריקה עמוקה לרכב גם בתור סטרטר בתנאי שהוא חזק מספיק ומשחרר אנרגיה בעוצמה מתאימה.
אם אתם מחפשים דרך להאריך את חיי המצבר ברכב שלכם ולחסוך באנרגיה (גם אנרגיה שלכם כשתתקעו עם מצבר ש"הלך"…) פנו לחברת ORSOLAR, חברה המתמחה במערכות חשמל ותייעץ לכם לגבי המצבר המתאים לכם. מוזמנים ליצור קשר.
WhatsApp us