אנחנו כאן בשבילכם

יש לכם שאלה?? נשמח לענות

    איך נקבע המחיר של עמדות טעינה?

    יותר ויותר אנשים בוחרים להחליף את הרכב הרגיל הזקוק לדלק ברכב חשמלי שנחשב ירוק ומזהם הרבה פחות. אמנם נמיתן למצוא עמדות הטענה ציבוריות פה ושם אך הן עדיין לא נפוצות מספיק. לכן, בעלי רכב חשמלי צריכים לפחות נכון להיום להתקין עמדת טעינה ביתית בה יטעינו את הרכב כל הלילה. כאשר אתם מבררים לגבי התקנת עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי מחיר כדאי שתדעו שמדובר על מחיר לא נמוך אך הוא תלוי במספר גורמים כך שלא ניתן לקבוע במחיר חד משמעי.

    עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי מחיר – איך הוא נקבע?

    כאמור, התקנת עמדת טעינה לרכב דורשת שקע כוח שיתחבר אל לוח החשמל שלכם. לרוב נדרשת התקנת מפסק חדש בלוח החשמל (אלא אם יש מפסק לא בשימוש) והעברת חוט חשמל ממנו אל עמדת ההטענה. זהו סעיף בסיסי למחיר שישנו אצל כל מי שמתקין עמדת טעינה לרכב. החשמלאי המבצע את העבודה יתקין כאמור שקע כוח ליד עמדת הטעינה וגם מתג שיאפשר לעצור את אספקת החשמל באופן מיידי אם ישנה בעיה. כאשר בודקים את הנושא של עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי מחיר מינימלי יכלול את הפעולות האלה בהנחה שהחניה נמצאת במיקום קרוב ללוח החשמל, עד 3-4 מ'. אז המחיר יגיע לכ-1,000 ₪. עם זאת, ישנם פרמטרים נוספים שיכולים לייקר את העניין.

    מה עוד משפיע על מחיר ההתקנה?

    מעבר למצוין קודם שהוא הבסיס של התקנת עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי מחיר, ישנם פרמטרים נוספים שיכולים להכפיל ואפילו לשלש את המחיר. המחיר יכול להתייקר בהתאם למרחק בין החניה ללוח החשמל. טווח המחיר שצוין קודם נכון למצב בו החניה קרובה ללוח החשמל. כל מטר נוסף יעלה את המחיר. כך גם עובי חוט החשמל בו משתמשים שתלוי בכוח שדורשת עמדת ההטענה. תוואי מעבר החוטים יקבע אף הוא את המחיר: האם יש כבר תעלות בקיר או שיש ליצור אותן. אם אין מפסק קיים בארון החשמל בו ניתן להשתמש יהיה צורך להתקין מפסק נוסף, מה שכמובן יעלה את המחיר.

    צריכים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמל? אל תתפשרו. חשוב לבחור חשמלאי מוסמך שיעשה זאת בצורה יעילה ובטוחה. אשר פרץ, הנדסאי חשמל וחשמלאי ראשי ובעליה של חברת ORSOLAR ישמח לעמוד לשירותכם. מוזמנים ליצור קשר.

    צור קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      האם זה משתלם לי כלכלית?

      כמובן! אתם תשמחו לגלות כי הגג שלכם יכול להרוויח כסף. בעבר, הקמת מערכת סולארית הייתה השקעה משמעותית, אך בשנים האחרונות ירדו המחירים בכ-80%! היום, הקמת מערכת סולארית היא השקעה חכמה, היכולה להניב הכנסה שנתית מתפוקת החשמל.

      האם ניתן לעשות את התהליך על גג בניין או בבית משותף?

      כן! יש אלפי גגות כמעט ריקים לחלוטין, מה שמשאיר המון מקום להתקנת פאנלים שיתופיים לדיירי הבניין. והתהליך פשוט מאוד – אחרי אישור של אחוז הדיירים המוסכם, ועד הבית יכול לקדם את התקנת המתקן הסולרי – כך שכולם יוכלו ליהנות מהרווחים.

      האם צריך היתר בניה בכדי להתקין את הגג הסולארי?

      אנו שמחים להודיע שקיים פטור מהשגת היתר בנייה להקמת גג סולארי עד 7,000 מטר מרובע (700 קילו וואט).

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאוד נמוכה?

      כן! ואפילו תוכלו ליהנות מהרווחים עוד יותר. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן, זאת משום שכל החשמל המיוצר יכול להימכר לחברת החשמל.

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאד גבוהה?

      כן. דווקא במצב כזה מומלץ להתקין את הפאנלים הסולאריים – ולמכור את כל החשמל לחברת החשמל. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן.

      האם צריך לדווח למס הכנסה או למע״מ על המתקן בצורה כלשהי?

      לשמחתנו, אין צורך לתקשר כלל עם מס הכנסה ומע״מ ברוב המקרים. בעקבות תיקוני חקיקה שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת 2016 לגבי צרכנים ביתיים, קיים פטור ממס הכנסה למערכת סולרית עד הכנסה של 24,000 ש״ח לשנה, ופטור מדיווח למע״מ עד 70,000 ש״ח לשנה.

      לכמה שנים מובטחת ההכנסה?

      רשות החשמל מתחייבת לתשלום בגין החשמל המיוצר למשך 25 שנה ממועד ההתקנה.

      מה עם גגות שאינם ביתיים כמו מפעלים?

      גם בגגות אלו ניתן להתקין פאנל סולארי עד 100 קוא"ט ובשטח הנותר ניתן להשתתף בהליכים תחרותיים והסדרות יעודיות. תוכלו למצוא מידע נוסף כאן.

      תפריט נגישות