אנחנו כאן בשבילכם

יש לכם שאלה?? נשמח לענות

    מערכת סולארית ביתית עם אגירה – מה התפקיד שלה?

    היכולת לייצר לעצמנו חשמל לשימוש עצמי בעזרת אנרגיית השמש נראית לנו דמיונית מצד אחד, ומצד שני, לאחר התקנת מערכת סולארית, הדבר נראה מובן מאליו ואף מתבקש, במיוחד בארץ שמשית כמו שלנו. מערכת סולארית ביתית עם אגירה קולטת את אנרגיית השמש שמקרינה אצלנו בעוצמה חלק גדול מהשנה. היא ממירה את האנרגיה לחשמל אותו ניתן למכור לחברת החשמל ולקבל כסף (נחמד שחברת החשמל משלמת  לכם חשבון חשמל 😊) או אם מעוניינים חברת החשמל מתחייבת להזרים את החשמל המיוצר מן המערכת הסולארית כך שתשתמשו בו לצד או אולי אפילו במקום החשמל המוזרם מחברת החשמל.

    כל היתרונות של מערכת סולארית ביתית עם אגירה

    היתרונות של מערכת סולארית ביתית עם אגירה הם רבים. הביקוש להתקנת מערכת כזו רק הולך וגובר. גם המדינה מודעת ליתרון הרב שיש בהתקנת מערכות אלה כך שהיא מקלה על הדברים מהבחינה הבירוקרטית וגם מבחינת מיסוי. בגג ששטחו עד 7000 מ"ר אין צורך בהיתר בניה כדי להתקין מערכת סולארית ביתית עם אגירה. חברת החשמל מתחייבת לקנות את החשמל המיוצר למשך 25 שנה. מבחינת תשלום מס הכנסה ומע"מ, אין צורך לשלם מס אלא אם כן מדובר בסכומים גדולים שלא יגיעו מייצור חשמל באופן ביתי. הדגשנו את הנושאים האלה מתוך ידיעה שרבים נרתעים מהעניין בגלל החשש מבירוקרטיה ואישורים. מעבר לכך, היתרונות של מערכת כזו הם ברורים: חיסכון בכסף, חיסכון בייצור חשמל מזהם והאפשרות ליהנות מן החשמל המיוצר במערכת גם בימים שאין בהם שמש באמצעות מערכת האגירה.

    התקנת המערכת וטיפול בה בעזרת חברה המתמחה בתחום

    כדי שהמערכת תעבוד כמו שצריך, שהאנרגיה הסולארית תומר לחשמל הניתן לשימוש בבית או למכירה לחברת החשמל, ובכלל שהכל יתפקד כפי שצריך ובאופן בטיחותי, חשוב שאת ההתקנה תבצע חברה המתמחה בתחום. לפני ההתקנה נדרש לקבל אישורים ממספר גורמים כמו חברת החשמל, מהנדס חשמל, בודק חשמל ועוד. החברה אליה תפנו תסייע לקבלת האישורים וביצוע הבדיקות מהר ככל האפשר וללא עיכובים. התקנת המערכת כולל את התקנת המבנה עליו תמוקם המערכת, התקנת הפאנלים והחלקים האחרים וכמובן אתחול עבודתה של המערכת. לכן, אם אתם מעוניינים להתקין מערכת סולארית ביתית עם אגירה פנו לחברה מקצועית ומיומנת כמו ORSOLAR העוסקת בתחום משנת 2012. מוזמנים ליצור קשר.

    צור קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      שאלות נפוצות

      האם זה משתלם לי כלכלית?

      כמובן! אתם תשמחו לגלות כי הגג שלכם יכול להרוויח כסף. בעבר, הקמת מערכת סולארית הייתה השקעה משמעותית, אך בשנים האחרונות ירדו המחירים בכ-80%! היום, הקמת מערכת סולארית היא השקעה חכמה, היכולה להניב הכנסה שנתית מתפוקת החשמל.

      האם ניתן לעשות את התהליך על גג בניין או בבית משותף?

      כן! יש אלפי גגות כמעט ריקים לחלוטין, מה שמשאיר המון מקום להתקנת פאנלים שיתופיים לדיירי הבניין. והתהליך פשוט מאוד – אחרי אישור של אחוז הדיירים המוסכם, ועד הבית יכול לקדם את התקנת המתקן הסולרי – כך שכולם יוכלו ליהנות מהרווחים.

      האם צריך היתר בניה בכדי להתקין את הגג הסולארי?

      אנו שמחים להודיע שקיים פטור מהשגת היתר בנייה להקמת גג סולארי עד 7,000 מטר מרובע (700 קילו וואט).

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאוד נמוכה?

      כן! ואפילו תוכלו ליהנות מהרווחים עוד יותר. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן, זאת משום שכל החשמל המיוצר יכול להימכר לחברת החשמל.

      האם ארוויח מההתקנה גם אם צריכת החשמל שלי מאד גבוהה?

      כן. דווקא במצב כזה מומלץ להתקין את הפאנלים הסולאריים – ולמכור את כל החשמל לחברת החשמל. אין קשר בין צריכת החשמל של הצרכן לבין כדאיות הקמת המתקן.

      האם צריך לדווח למס הכנסה או למע״מ על המתקן בצורה כלשהי?

      לשמחתנו, אין צורך לתקשר כלל עם מס הכנסה ומע״מ ברוב המקרים. בעקבות תיקוני חקיקה שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת 2016 לגבי צרכנים ביתיים, קיים פטור ממס הכנסה למערכת סולרית עד הכנסה של 24,000 ש״ח לשנה, ופטור מדיווח למע״מ עד 70,000 ש״ח לשנה.

      לכמה שנים מובטחת ההכנסה?

      רשות החשמל מתחייבת לתשלום בגין החשמל המיוצר למשך 25 שנה ממועד ההתקנה.

      מה עם גגות שאינם ביתיים כמו מפעלים?

      גם בגגות אלו ניתן להתקין פאנל סולארי עד 100 קוא"ט ובשטח הנותר ניתן להשתתף בהליכים תחרותיים והסדרות יעודיות. תוכלו למצוא מידע נוסף כאן.

      תפריט נגישות